2022-05-18 15:38:34

Učenici s učiteljima Matematike uspješno proveli projekt Matematička šetnja Varaždinskim Toplicama

Da je matematika većini učenika teška, i da nije zanimljiva već je uvriježena priča u većini škola, no toplička se škola može pohvaliti da učenici uče matematiku na zanimljiv i kreativan način.

Učitelji matematike (učiteljica Tihana Denac, učiteljica u mirovini Nevenka Bareta i učitelj Zlatko Čmigović) u okviru su projekta škole u srijedu, 18.5.2022. proveli u djelo Matematičku šetnju Varaždinskim Toplicama. Učenike osmih razreda posebno je razveselio ponovni susret s umirovljenom učiteljicom Nevenkom Bareta koja im je predavala matematiku prijašnjih godina. Učiteljica Nevenka većinu je svoga radnoga vijeka provela u topličkoj školi gdje je ostvarivala iznimne rezultate u radu s učenicima te se isticala uvijek kao kreativna učiteljica.

Ovaj projekt  bio je započet još 2015. godine, značajnom 535. obljetnicom školstva u Varaždinskim Toplicama, na temelju čega su učitelji osmislili kreativne i maštovite matematičke zadatke. 

Učenici od 5. do 8. razreda bili su podijeljeni u 3 tima. Svaki je tim dobio upute - knjižice s planom grada Varaždinskih Toplica, zanimljivostima iz povijesti školstva u Toplicama i određenim zadatcima koje su počeli rješavati već ispred škole. Rješenje zadatka vodilo ih je do sljedeće zadane točke u gradu kamo su trebali stići. Cilj svih timova bio je stići na rimske iskopine ispod parka pod uvjetom da su točno riješili zadatke.

Zadatci pojedinih timova na putu i na iskopinama bili su:

1. tim –  izračunavanje oplošja i obujma Spomenika hrvatskom jeziku te površine postolja
2. tim – izračunavanje opsega i površine bazena izvora termalne vode na iskopinama
3. tim – oplošje i obujam kamenog stupa iz rimskog doba.

Podatke za izračunavanje prikupili su očitavanjem s turističkih ploča, mjerenjem potrebnih veličina ili skeniranjem QR kodova.

Kod iskopina uslijedile su igre rimskim brojevima te zajedničko rješavanje zadataka čija su rješenja dala točne koordinate mjesta tajanstvene kutije s porukom i iznenađenjem za sve sudionike tima.

Osim stečenog znanja i iskustva učenika, krajnji proizvod ovog projekt bit će matematički turistički vodič. Vodič će biti ponuđen Turističkoj zajednici Grada Varaždinske Toplice, a zamišljeno je da ga uvrste u svoju ponudu izleta i zanimljivosti o Varaždinskim Toplicama. Tako će učenici iz drugih škola moći prošetati Toplicama i upoznati ih, a usput će ponoviti matematičko gradivo.
Ovakvim i sličnim projektima, postiže se velika motiviranost učenika jer oni uče u opuštenom ozračju šećući i igrajući se.

I tko još kaže da matematika nije zanimljiva?

Tekst: Novinarska grupa

 


Osnovna škola Antuna i Ivana Kukuljevića Varaždinske Toplice