Matematička šetnja Varaždinskim Toplicama
Da je matematika teška i da nije zanimljiva već je uvriježena priča u većini škola, no, Osnovna škola Antuna i Ivana Kukuljevića u Varaždinskim Toplicama može se pohvaliti da njihovi učenici uče matematiku na zanimljiv i kreativan način.
Učitelji matematike (učiteljica Nevenka Bareta i učitelj Zlatko Čmigović) već duže razmišljaju o zanimljivom matematičkom projektu koji bi učenike motivirao za ovaj predmet. Stoga su ove godine odlučili takav jedan projekt osmisliti i sprovesti u djelo. S ponosom možemo reći kako im je to uspjelo na veliko zadovoljstvo i oduševljenje svih učenika koji su sudjelovali u ovom projektu.
Ovaj projekt je bio motiviran značajnom 535. obljetnicom školstva u Varaždinskim Toplicama, na temelju čega su naši učitelji osmislili kreativne i maštovite matematičke zadatke.
Projekt je osmišljen kroz 5 faza:
1. faza
Učenici su trebali od knjižničara saznati i prikupiti što više podataka o povijesti grada Toplice, o školstvu te o poznatim osobama ove škole. Potom su učitelji sastavili zadatke.
2. faza
Nakon što su pronašli sve potrebne podatke učenici su zajedno s učiteljima izradili VREMEPLOV školstva na kojem se nalaze podatci iz I. faze.
3. faza
Treća faza zamišljena je kao istraživački rad po timovima. Učenici su bili podijeljeni u 3 tima, učenici 4. – 8. razreda. Svaki je tim dobilo upute - knjižice s planom grada Varaždinskih Toplica i određenim zadatcima koje su počeli rješavati već ispred škole. Rješenje zadatka vodilo ih je do slijedeće zadane točke u gradu kamo su trebali stići. Cilj svih timova, ako su dobro riješili zadatke, bio je stići na rimske iskopine ispod parka.
Zadatci pojedinih timova na putu do iskopina bili su:
1. tim – izračunavanje oplošja i obujma Spomenika hrvatskom jeziku te površinu postolja
2. tim – izračunavanje opsega i površine bazena izvora termalne vode na iskopinama
3. tim – oplošje i obujam keramičke peći
4. faza
Kod iskopina uslijedile su Igre rimskim brojevima te zajedničko rješavanje zadataka čija su rješenja dala točne koordinate mjesta Tajanstvene kutije s porukom i slatkim iznenađenjem za sve sudionike tima.
5. faza
Nakon što su prethodne faze napravljene trebalo je sve objediniti i napraviti kratki sažetak ovog projekta. Učenici su sa svojim učiteljima napravili prezentaciju i plakat koje će predstaviti 15. svibnja 2015. u Varaždinu na Festivalu matematike kao i 3. lipnja 2015. na proslavi Dana škole.
Ovaj projekt će biti ponuđen topličkoj turističkoj agenciji Trakostyan tours, a zamišljeno je da ga uvrste u svoju ponudu izleta i zanimljivosti o Varaždinskim Toplicama. Tako će učenici iz drugih škola moći prošetati Toplicama i upoznati ih, a usput će ponoviti matematičko gradivo.
Ovakvim i sličnim projektima, postiže se velika motiviranost učenika jer oni uče u opuštenom ozračju kroz igru i šetnju.
I tko još kaže da matematika nije zanimljiva?